Головна » Файли » Початкові класи » Читання

Читання казок українських письменників. Юрій Ярмиш «Як Реп’яшок світ побачив»
22.01.2017, 17:58

Тема:Читання  казок  українських письменників. Юрій Ярмиш «Як Реп’яшок світ побачив»

Мета: формування в учнів навичок правильного, свідомого, виразного читання; ознайомити учнів із життям та творчістю українського письменника Ю.Ярмиша; навчати аналізувати прочитаний твір, читати за особами; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати зв'язне мовлення; виховувати любов до читання.

Обладнання: ілюстрації, ведмедик з реп’яхів , картки,портрет письменника, словничок.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Доброго ранку! Доброго дня!

Хай плещуть долоньки,

Хай тупають ніжки.

Працюють голівки,

І сяють усмішки.

Доброго ранку! Доброго дня!

Бажаєте ви. Бажаю вам я!

ІІ. Мовленнєва розминка

Промовляння скоромовок , чистомовок

Галасливі ґави й галки в гусенят взяли скакалки.
Гусенята їм ґелґочуть, що й вони скакати хочуть.

Лапатого лопуха наполохала лепеха.

Ра-ра-ра – висока гора. 
Ро-ро-ро – гостре перо. 
Рі-рі-рі – сонце угорі. 
Ру-ру-ру – не псуй кору. 
Ри-ри-ри – книжку бери. 
Ір-ір-ір – великий двір. 
Ир-ир-ир – голландський сир. 
Ря-ря-ря – ясна зоря. 
Ар-ар-ар – вправний кухар. 
Ер-ер-ер – молодий шофер. 

IV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

- Відгадайте загадку.

Трава - огонь
Попробуй тронь!
(Крапива.)

Зубів не має, а кусає. (Кропива) 

Носить з реп’яхів кожух мешканець доріг – лопух

Він беззубий, а кусає,
він безрукий, а хапає,
ще й причепиться міцненько
до штанців і до сукенки. (Реп’ях) 

 Сьогодні ми прочитаємо казку «Як Реп’яшок світ побачив» Юрія Ярмиша

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

Біографічні відомості про Ю.Ярмиша

Юрій Феодосійович Ярмиш народився 25 травня 1935 року в Дніпродзержинську (тоді - Кам'янську) в родині вчителів. У 1953 році вступив на факультет журналістики Київського державного університету імені Т. Г. Шевченка. 

  Після закінчення університету почав працювати у Кримському державному видавництві у Сімферополі. З 1963 року головний редактор журналу «Піонерія. У цьому ж році Юрій Ярмиш вступив до Спілки письменників України Пізніше був головним редактором журналу. 

Автор понад 60 книжок казок, притч,  байок, серед яких: «Золотий кораблик», «Два майстри», «Чарівними стежками», «Великий мисливець», «Їжачок і Соловейко», «Солодкий Марципан» та інші.

Юрієві Ярмишу доводилось багато подорожувати. Він побував в Англії, Канаді, США, на Балканах, кілька разів відвідав Індію, враження про яку описав у творі «По дорогах Індії».

Друзі жартома називають його «українським Андерсеном». І це не випадково. Ім'я українського казкаря Ю. Ярмиша посіло одне з чільних місць серед письменників, які пишуть для дітей і про дітей.

Помер український письменник 23 жовтня 2013 року.

Робота за підручником

1) Ознайомлення з біографією поданою в підручнику. 

2) Виразне читання казки вчителем

Чи уважно ти читав?

- Завдяки кому зміг подорожувати Реп’яшок?

3) Словникова робота

Реп’яшок ,підтягнув, хлоп’ята, задзеленчав, тролейбус, лишенько, залишалося
 бур’ян,сякі - такі

4) Читання казки учнями ( завдання записані на реп’яшках та листочках кропиви)

Фізхвилинка

Забавлялись зайченята, (встають, руки піднімають вгору)

Виглядаючи маму і тата. (руки на поясі, повертаються праворуч-ліворуч)

Ось так лапку до лапки. (плескають в долоні)

Ось так шапку до шапки. (руки піднімають до голови)

Ось так — вусом потрусили.(хитають головою)

Так — так — так! (стрибають на місці). 

5) Читання казки за особами

- Де подорожував Реп’яшок разом із Рудим Псом?

- Що він побачив, подорожуючи зі школяриком?

- Над ким сміялись діти на уроці? Чому?

- На кого образився Реп’яшок?

- Де побував Реп’яшок з татком?

- Де опинився головний герой в кінці казки?

6 Різновиди читання

« Буксир»

«Інтонування речень»

« Вчитель - учень»

7 Робота за ілюстраціями

 - Знайдіть уривок в тексті, що відповідає даним малюнкам

8 Переказування казки за ілюстраціями

VІ. Підсумок уроку

  • З творчістю якого автора сьогодні ознайомились?
  • Що запам’ятали з біографії Ю.Ярмиша?
  • Доведіть, що прочитаний твір є казкою.
  • Якими рисами автор наділив Реп’яшка?

Цікаві повідомлення учнів про лопухи та кропиву

“Одна кропива замінює семеро лікарів”, – так говорили в давнину. Про цілющі властивості кропиви наші предки знали не з чуток, ця трава була універсальними ліками від багатьох хвороб; прекрасним харчовим продуктом, що збагачує раціон потрібними і корисними речовинами; сировиною для виготовлення тканини, вірьовок, канатів. Особливо варто сказати про користь кропиви для здоров’я. Найбагатший вітамінно-мінеральний склад кропиви робить її корисні властивості майже всесильними.

У складі листя кропива є і органічні кислоти, які сприяють зміцненню організму в цілому, підняттю імунітету. Кропива допомагає швидше відновитися організму в післяопераційний період, вона здатна протистояти радіації, захистити тканини від нестачі кисню.

Кропива – це відмінний засіб проти лупи і для зміцнення волосся. Користь відвару кропиви використовується навіть при облисінні, якщо 2 тижні підряд споліскувати голову відваром трави, випадання волосся значно скоротиться.

Кропиву можуть використовувати у вигляді компресів, прикладати до відкритих ран, саден, порізів, виразок. Відвар трави можна застосовувати при внутрішніх кровотечах, це сприяє появі нових еритроцитів. У кропиві знаходиться речовина секретин, яке здатне привести в норму кількість цукру в крові. При цьому утворюється натуральний інсулін, а це корисно людям, які хворіють на цукровий діабет.

Кропиву також широко використовують і в кулінарії, додаючи її в супи, салати.

Лопух або реп'ях теж не просто бур'ян, а досить цінна рослина в Китаї, Франції, Бельгії та інших країнах. У Японії лопухи навіть вирощуються заради їх коренів, званих гобо білих м'ясистих коренеплодів з приємним солодкуватим смаком. Коріння лопуха багаті на вітаміни В, дубильними речовинами, маслом та білками. Корисні речовини сконцентровані в шкірці і прилеглому шарі, тому чистити корінь лопуха потрібно дуже акуратно. Коріння лопуха можна їсти сирими, смаженими, вареними або печеними на вогнищі. З пюре кореня лопуха можна приготувати котлети, коржі або оригінальну начинку для пиріжків. Молоде листя лопуха теж їстівні їх можна додавати в салати.

VІІ. Домашнє завдання

с. 36-38, виразно читати. Скласти план до казки

 

Категорія: Читання | Додав: Admin
Переглядів: 3019 | Завантажень: 18 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 63
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0