Головна » Файли » Математика » 5 клас

Додавання і віднімання десяткових дробів
02.04.2017, 23:26

Математика

5 клас

Уроку-подорож “7 чудес світу”

Тема:

Додавання та віднімання десяткових дробів

Мета:

  • формувати вміння і навички учнів виконувати додавання та віднімання десяткових дробів;
  • розвивати логічне мислення учнів, пам’ять, творчу активність, обчислювальні навички;
  • виховувати доброзичливість, уважність, самостійність, інтерес до математики.

Хід  уроку:

  1. Організаційний момент.

Помічники вчителя, відповідальні за перевірку домашнього завдання, доповідають, хто не виконав домашнього завдання, а також, хто відсутній на уроці.

  1. Ознайомлення з темою і метою уроку.

Слайд 1. Слайд 2.

  1. Подорож.

Учитель. Наша мандрівка до семи чудес світу – не лише в далекі країни, але й в далеке минуле. Сім чудес світу – це творіння людського генія, який своєю технічною чи художньою довершеністю викликали подив античного світу. Для того, щоб придбати путівки в екскурс-бюро, необхідно відповісти на кілька питань. Увага на екран (усна робота з класом).

Слайд 3.

    1. Чи однакові десяткові дроби 2,3000; 2,300; 2,30 і 2,3?

Слайд 4.

    1. Як записати будь-яке натуральне число десятковим дробом?

Слайд 5.

    1. Як додати десяткові дроби?

Слайд 6.

    1. Як називаються закони додавання: a+b = b+a; a + (b+c) = (a+b) + c ?

Правильні відповіді на питання дали нам можливість вирушити в подорож. З нами подорожують екскурсоводи. Перша зупинка наша – в Єгипті.

Слайд 8.

Перед нами – піраміда Хеопса (учениця-екскурсовод розповідає про це чудо світу).

В Африці посеред Лівійської пустелі, височать піраміди від Каїра до Фаюма. До наших часів збереглося близько 70 пірамід. Колись їх було більше, але деякі зруйнував всевладний час, інші засипав пісок, що насунувся з пустелі. Найвідоміші піраміди: Хеопса (Хуфу), Хефрена (Хафра) і Мікеріна. Найбільша з них піраміда Хеопса, збудована в 26 столітті до н.е. Висота її 137м, площа основи – близько 55000 м2. Згідно з легендами піраміда служила фараонам тією драбиною, якою вони сходили на небо.

Учитель. Щоб нам з вами піднятись на вершину піраміди, потрібно розв’язати рівняння (Три учні розв’язують рівняння на дошці, а всі інші – у зошитах).

Слайд 9.

x – 5,257 = 19,743;

2x – 3,25 = 4,75;

(x – 29,3) – 2,73 = 69,351.

Учитель. Наступна зупинка – у Греції. На олімпійській землі знаходиться друге чудо світу – статуя Зевса (розповідь учениці-екскурсовода).

У самому серці Греції, на св’яшенній олімпійській землі, стояло друге чудо світу. Єдине, творцем якого була одна людина. Архітектор Лібон у 5 столітті до н.е. побудував храм, у якому знаходилося диво – прекрасна статуя владики Олімпу – Зевса. Статую побудував скульптор Фідій. Скульптура Зевса олімпійського вражала своєю величністю та оздобленням. Одяг Зевса та його волосся були із золота, неприкриті частини тіла – зі слонової кістки, трон – із кедрового дерева,інкрустованого чорним деревом і самоцвітами. І кожного, хто бачив цю статую, над усе вражала майстерність,з якою Фідій вирізьбив обличчя й фігуру Зевса. Здавалося, що Зевс ось-ось підніметься з трону.

Учитель. Щоб побачити статую Зевса, слід виконати завдання, яке буде перепусткою до храму.

Слайд 10.

Обчислити :

5,73 + 9,42 + 12,5;

3,084 + 16,352 + 19,71;

543,15 + 14,085 + 12,7;

16,47 + 53,924 + 37.

Два учні виконують завдання біля дошки, інші – в зошитах.

Учитель. Перевіримо правильність відповідей з допомогою комп’ютера.

Слайд 11.

Відповіді :

27,65; 39,146; 569,935; 107,394.

Учитель. Тепер ми можемо відвідати Храм Зевса.

Слайд 12.

Перегляд зображення.

Учитель. Третя зупинка – у чарівному місті, до якого ми наближаємось. Назва міста зашифрована. Якщо ми правильно виконаємо завдання, то зможемо його розшифрувати.

Слайд 13.

С

Е

Ф

Е

0,7

0,75

4,75

7,5


1) Вирази у гривнях 75 коп.

2) Знайди суму: 35ц + 1,25т

3) Запиши у метрах 750см.

4) Яке число потрібно додати до 0,3, щоб отримати 1 ?

Учитель. В порядку виконаних дій читаємо назву міста – ЕФЕС.

Слайд 14.

Розповідь учениці-екскурсовода про храм Артеміди в Ефесі.

Ми припливли до давньогрецького міста Ефес (Vст. до н.е.). Відвідаємо храм Артеміди, побудований із чистого мармуру. У головному залі стоїть статуя Артеміди висотою 15м, оздоблена золотом і дорогоцінним камінням.

Артеміда – покровителька міста, дочка бога Зевса і сестра бога Аполлона. Артеміда – богиня родючості, покровителька тварин і мисливства, богиня Місяця.

Учитель. Артеміда для вас має завдання. Увага на екран.

Слайд 15.

Розставити у числах коми так, щоб утворилися правильні рівності :

31 + 2576 = 5676; 

345 + 256 = 2905.

Учитель. Перевіримо правильність відповідей з допомогою комп’ютера.

Слайд 16.

Відповіді :

31 + 25,76 = 56,76;

3,45 + 25,6 = 29,05

Учитель. Наступна подорож – до стародавньої Карійської держави, де знаходиться незвичайний мавзолей.

Слайд 17.

Розповідь учениці-екскурсовода про мавзолей у Галікарнасі.

Галікарнас – столиця стародавньої Карійської держави, де в IV ст. до н.е. царицею Артемісією, дружиною і сестрою царя Мавсола, було побудовано одне із семи чудес світу – мавзолей, що дав назву всім іншим мавзолеям світу.

Мавзолей поєднував у собі піраміду, башту і грецький храм. Сучасників дивували його розміри, витрачені на нього кошти і, головне, неперевершена досконалість художнього оздоблення. Підваленою споруди служив велетенський мармуровий п’єдестал. На ньому стояв храм, оточений 36 іонійськими колонами, на яких тримався дах у формі 24-ступінчатої піраміди. Простір між колонами було пишно оздоблено скульптурами. Вершину піраміди було увінчато скульптурною композицією, яка зображала Мавсола і Артемісію в колісниці, запряженій четвіркою коней.

Учитель. Щоб піднятися на верхню частину споруди, слід розв’язати наступне завдання (№4 ст. 281, підручник Математика 5, Істер О.С.).

А тепер знову в дорогу.

Слайд 18.

Розповідь учениці-екскурсовода.

У східній частині Середземного моря знаходиться острів Родос. У центрі, на торговельній площі, між морем і міськими воротами стояла найбільша у світі статуя юнака заввишки 36метрів, що зображала бога Геліоса. Не кожна людина могла охопити великий палець статуї. Скульптор Харес витратив на виготовлення цього бога із міді і заліза 12 років.

Учитель. Що сталося з Коло¢сом Родоським, після того, як виконаєте завдання.

Слайд 19.

Задача :

1 дня продали 13,4м тканини,

2 дня – 2,6м,

3 дня – 3,7м,

залишилось 20,5м.

Скільки метрів було в сувої ?

(Відповідь: 40,5 м. Задача розв’язується методом коментованого письма.)

Учитель. Статуя простояла більше 50 років. Але в 224р. до н.е. Колос впав під час сильного землетрусу.

Тепер ми наближаємось до Александрії.

Слайд 20.

Розповідь учениці-екскурсовода.

Александрія – столиця держави перших Птолемеїв (ІІІст. до н.е.). Тут, на острові Фарос, було побудовано маяк, який від землі до вершини мав близько 180м. Відкрите вогнище з дров, що запалювали вночі на найвищій терасі маяка, було на відстані 50-60км. Простояв маяк 1500років.

Учитель. Що було на вершині будівлі, ви дізнаєтесь після того, як виконаєте завдання.

Слайд 21.

Поставте замість зірочок потрібні цифри :

2 *,7*6

+

3,64*

*5,*61


Учитель. Перевіримо з допомогою комп’ютера.

 Слайд 22.

Відповіді :

2 1,716

 

+

 

3,645

 

25,361


Учитель. Найвищу круглу терасу маяка, відкриту з усіх боків, де вночі запалювали велике вогнище, оточювала колонада, на якій була пірамідальна вежа, увінчана бронзовою статуєю покровителя морів Посейдона, заввишки 8м.

 

Останнє із семи чудес, яке ми сьогодні відвідаємо – “висячі сади” Семіраміди.

 

Розповідь учениці-екскурсовода

Далі вирушаємо до столиці Месопотамії – країни між двома річками – Тигром і Євфратом. Це Вавилон – найбільше місто стародавнього світу.

З усіх вавилонських чудес за найвизначніше вважали “висячі сади” Семіраміди. Сади стояли на склепіннях, опертих на стовпи з кам’яних брил, покладених одна на одну. На них лежали щільно припасовані пальмові балки, на які було насипано товстий шар землі, де росли різноманітні дерева і квіти.

Учитель. Побачити як виглядають ці сади ви зможете після того, як розв’яжете завдання №1268 (1,3) ОС Істер “Математика, 5-й клас”.

Перевіримо відповіді з допомогою комп’ютера.

Слайд 22.

Відповіді :

Учитель демонструє зображення “висячих садів” Семіраміди

  1. Домашнє завдання.

Слайд 25

  1. Підсумок уроку.

Діти, сьогодні на уроці ми здійснили подорож до семи чудес світу, побачили творіння людського генія.

Найактивніше працювали на уроці такі учні … Вони одержують наступні оцінки …

Дякую за урок. Урок закінчено.

 

Категорія: 5 клас | Додав: Admin
Переглядів: 951 | Завантажень: 18 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 63
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0