Головна » Файли » Біологія » 8 клас

Система кровообігу. Серце: будова та функції.
07.12.2016, 13:13

Тема уроку:

Система кровообігу. Серце: будова та функції.

Мета:

навчальна:

 

встановити систему органів кровообігу людського організму, будову серця.

розвиваюча:

розвивати вміння аналізувати, порівнювати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, самостійно працювати з підручником.

виховна:

продовжувати виховувати самостійність, наполегливість, оволодівати знаннями з біології, бережливе ставлення до свого здоров’я.

Учні повинні:

називати:

 

Застосовувати знання для:

 

  • кровоносні судини;
  • органи кровообігу на малюнках;
  • особливості будови серцевого м’яза;
  • профілактики серцево-судинних хвороб.

Терміни і поняття уроку:

кровообіг, ендокард, міокард, епікард, перикард, передсердя, шлуночки, клапани.

Обладнання:

таблиці: «кровообіг», «будова серця».

Тип уроку:

засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

СТРУКТУРА УРОКУ

І. Актуалізація опорних знань.

1.1. Фронтальна бесіда.

  • Що таке кров?
  • Який склад крові?
  • Яку кров називають артеріальною? Венозною?
  • Хто такий донор? Реципієнт?
  • Вирішити проблему:
  • Назвати клітини крові: еритроцити, тромбоцити, лейкоцити.
  • Людині з другою групою крові перелили другу групу крові, чому вона померла.
  • Як еритроцити транспортують кисень, чому?                                                  

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

2.1. Розповідь вчителя.

 Кожна хребетна тварина, яка має кров, має серце. Це сильний, потужний двигун, яке викидає у кров’яне русло поживні речовини, гази і переносить їх до кожної клітини організму.

Прислухайся – у грудях серце стука,

Вистукує один і той же ритм,

Коли немає серця – справжня мука,

І ми без серця жити не змогли б.

Воно лежить в мішечку перикарду,

А в порожнинах – кров, як той вогонь,

А з ендокарду, міокарду, епікарду

Складається серцевий наш двигун.

Штовхає кров у плетиво судинне,

Вона ж біжить до мозку, до легень,

Життя дарує в тілі всім клітинам

Щоночі, щосекунди, кожен день.

Така робота серця – титанічна

(Життя триває наше кожну мить).

Але воно – тканинне і не вічне,

Тож, люди, серце ваше бережіть.

Здавалося б, як камінь, серце стука,

Рікою кров судинами біжить,

Але без серця жити – справжня мука,

Тож, люди, серце ваше бережіть!

ІІІ. Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.

  1. Загальна будова та значення кровообігу. (Пояснення вчителя, використання таблиць)
  • Система кровообігу – замкнена система.

СЕРЦЕ ⇒ АРТЕРІЇ ⇒ КАПІЛЯРИ ⇒  ВЕНИ ⇒  СЕРЦЕ

  • Велике і мале коло кровообігу, які вперше описав Вільям Гарвей.
  • Мале коло кровообігу (Робота біля дошки з схемою «Кола кровообігу»)
  • Велике коло кровообігу  (Робота біля дошки з схемою «Кола кровообігу»)
  •  
  1. Рух крові у серці.
  2. Будова серця.

Евристична бесіда.

а) Як розташоване серце в грудній порожнині?

б) На які камери поділяється серце?

в) Як товщина стінок камер серця пов’язана з їх функціями?

г) Поясніть біологічне значення клапанів серця?

Серце плоду особливості будови з чим пов’язані

Робота серця:

а) Основні властивості серцевого м’яза .(підручник стр.68)

б) Фази серцевого циклу(підручник стр.69)

VУзагальнення та систематизація знань.

  1. Рух крові по судинах. Скласти схему.
  2. Будова серця.
  3. Профілактика недуг серця.

 (Учні роблять висновок) Необхідно вести здоровий, активний спосіб життя, займатися спортом, уникати стресових ситуацій, шкідливих звичок, дотримуватись режиму харчування тощо.

  1. ІПідсумок уроку.

6.1. Аргументація навчальних досягнень учнів, виставлення оцінок.

6.2. Домашнє завдання. Параграф17,18.

  

Категорія: 8 клас | Додав: Admin
Переглядів: 685 | Завантажень: 13 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 63
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0